My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Monday 14 January 2013

Tengok dua2 belah...

Sejak akhir2 ni aku tengok baik dalam surat kabo ke tv ke duk cbuk kluarkan cite pasal orang ni kata kat orang tu pastu orang tu pulak cbuk kata kat orang ni. Bagi aku, dua2 belah aku tengok.

Selain aku dengar berita dalam tv, baca surat kabo sini, aku jugak baca surat kabo sana so disitu aku akan nilai sendiri. Kadang2 aku tengok apa yang kluar kat yang sebelah sini semuanya buruk pasal yang sebelah sana.

Betullaa orang tu musuh. Kan kata negara kita ni sebuah negara yang demokrasi so sepatutnya bagilaa ruang untuk masing2 bercakap pastu biar rakyat jelata nilai sendiri mana baik mana buruk.

Barulaa dikatakan demokrasi kan. Ni tak, segala berita yang di kluarkan tu semuanya cite pasal buruk orang. Tu yang kadang2 aku sendiri pun pikir macam tak logik je, tak kanlaa orang lain takde baik langsung. Tak kanlaa apa yang kita buat ni betul je sepanjang masa.

Apa2 pun masanya akan tiba jugak nanti dan masa tu kita pikirlaa sendiri mana yang kita rasa terbaek kan...  

1 comment:

Lina said...

betul tu kata demokrasi tp nampak sgt cam ckp tak serupa bikin