My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Sunday, 8 July 2012

Bila orang besar datang...

Semalam ari sabtu kan tapi aku, rakan2 staf dan cikgu2 kena datang skolah sebab ada Majlis Anugerah Cemerlang dan Alumni. Majlis semalam jadi cbuk sebab tetamu yang datang tu bukan sebarang orang.


Biaselaa bila orang besar nak datang, orang yang tak berapa nak besar ni pun kelam kabutlaa. Sampaikan dengan aku sendiri yang duk kat makmal ni pun berpeluh2 mengemas itu dan ini. Kononnya dibimbangi orang besar tu nak nengok makmal aku.


Apa yang hebatnya makmal aku ni sampai orang tu nak nengok? Owh sebabnya makmal aku ni merupakan makmal paling lama dan orang besar tu pulak penah belajar kat makmal aku ni.


Walaupun begitu dalam hati dan pikiran aku yang tak berapa nak cerdik ni mengatakan orang besar tu tak kan masuknya makmal aku. Mana taknya, orang tu datang untuk majlis anugerah cemerlang dan alumni dieorg so mana ada masenya dia nak nengok makmal apa sume kan.


Dan sangkaan aku tepat sebab orang besar tu sempat pegi satu dua makmal yang dekat dengan dewan je. Aku lega sangat2 bila dapat tau yang orang besar tu tak sempat nak masuk makmal aku,hehehe...


Sape orang besar tu?.. A'ahlaa aku tak bagi tau pun kan,kahkahkah... Lupalaa bukan sengaja pun,kui3... Orang besar tu ialah Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia(KPPM), Datuk Seri Abdul Ghafar Mahmud. Alhamdulillah majlis semalam berlangsung dengan jayanya dan tahniahlaa buat semua yang terlibat.

5 comments:

babycomel said...

dh penat2 mengemas tp org besar tu tak masuk pulak.. alahai,

Ayen... said...

babycomel - tulaa pasal,huhuhu...

miloais milo said...

sokmonya begitu lah...
bila yg besar2 nak datang melawat
habis semua orang jadik kalut...

kekadang menyampah pun ada!
hak hak hak

Ayen... said...

miloais milo - tak menyampah mcmane kak milo,bersiap berhari2 tapi dtgnye skejap je...

Outbound di malang said...

salam gan ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya gan !