My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Showing posts with label Aku n solat.... Show all posts
Showing posts with label Aku n solat.... Show all posts

Friday, 28 October 2011

Apalaa punya orang...

Cite ni pasal aku solat jumaat tadi. Seperti biasa sampai je kat masjid sebelum duduk macam orang lain jugak aku akan solat sunat tahiyatul masjid dulu. Selalunya aku masuk dalam tapi arini terasa nak ambik angin luar.

Luar pun bukannya jauh keluar sangat, betul2 kat tepi pintu masuk. Sebelum solat tu dalam hati aku klu solat jauh ke belakang kang susah pulak orang nak lalu lalang. Aku pun solatlaa betul2 rapat ckit ke dinding dengan harapan orang boleh lalu kat belakang.

Salah sangkaan aku. Dah rapat ke dinding tu pun ada lagi manusia yang lalu betul2 depan aku. Ya Allah..... Bukan dia je, lepas dia lalu tu ada pulak budak yang nak kata kecik tak keciklaa pun mengikut belakang dia. Astarafirullahalazim... Tak kan laa awak tak nampak aku.

Orangnya yang mana satu aku tak taulaa kan sebab kita solat pandang ke tempat sujud, bukan pandang tegak ke depan. Aku harap solat aku tadi tu diterima Allah swt laa sebab kita ni dahlaa tak berapa nak kuat imannya. Bila dah jadi gitu tak banyak, sikit pun pasti terdetik jugak dalam hati berkata kan walaupun 'ish3x'. Betul tak?...
Published with Blogger-droid v1.7.4