My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Tuesday, 13 September 2011

Janganlaa gaduh2 my friend...

Sehari dua ni kan antara cite yang hangat kat negara kita ni ialah pasal cukai 6% yang akan dikenakan pada pengguna prabayar.

Aku sendiri tak kesah sangatlaa sebab guna postpaid. Walaubagaimanapun aku tetap jugak resah sebab aku ni antara yang menjalankan bisnes topup secara kecil2lan. Resah sebab main dengan sen2 ni kan susah, orang beli rm10 nak kena bayor rm10.60 laa...

Pendek cite semalam aku kluarkan status kat fb aku pasal tax ni. Yang tak syoknya tu dieorang ni duk bertekak, orang ni kata yang tu betul orang tu kata yang ni betul. Makanya aku yang malas nak masuk campur ni idaklaa membalas sebarang komen dieorang semua tu,huhuhu...

Published with Blogger-droid v1.7.4

4 comments:

Ieda Al-Habsyi said...

kadang pelik. benda kecik pon sampai nak bertekak kan..

miloais said...

tapi utk kenakan cukai 6% tu amat tak patutlah...

all this while they make money thru charge sms n call kan???
ni manusia yg tak pernah puas!

Ayen... said...

Ieda Al-Habsyi - tulaa kadang2 perkara biasa2 je tp sengaja dibesar2kan,x paham betul ngan dieorg ni....

Ayen... said...

miloais - memang x patut sangat2 kak,yg ambik senyap2 brape punya byk dah.betullaa kata akak,jenis x penah puas dah kaya lagi nak kaya.....