My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Tuesday 26 April 2011

Baru aku tau...

Arini aku belajar apa yang selama ni aku tak penah buat iaitu memasukkan gas oksigen dan karbon dioksida ni kedalam tabung uji. Nak buat mcmana kan dah sebelum ni aku kat lab fizik, semua alatradas dan barang2 kering je tapi kat lab sains sekarang ni aku terpaksa bermain dengan gas dan jugak bahan kimia. So pada aku memang sangat2 berbeza.
Nilaa orang yang bertanggungjawab mengajar aku arini, cik zura... Kenapa dia? Sebab dia masih cik? No..no..no.. Sebabnya dia antara staf lab paling lama kat skolah aku pastu dia penah jaga lab ni so memang dia pakarlaa dari aku,ihiks...
Sebelum masukkan gas2 tu rupa2nya kena rendam dulu tabung uji dalam air... Dan Alhamdulillah hanya dengan skali dua je ditunjuk ajor terus aku pandai buat sendiri. Lepas ni bereslaa.... 
 
Dan inilaa hasilnya. Memanglaa nampak kosong, korang ni pun nama lagi gas kan memanglaa tak nampak apa2. Yang atas tu ada gas karbon dioksida dan gambo bawah pulak tabung uji yang mengandungi gas oksigen... 

No comments: