My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Friday 22 April 2011

Sama2laa kita beringat...

Sebenonya cerita ni aku copy paste dari blog Siti Aisyah... Tapi bukan pakai ambik je, dah mintak izin cuma tak taulaa dia bagi ke tak....kihkihkih. Harap2 dia izinkanlaa.

Bukan apa bila aku baca kisah mimpi dia ni tetiba je aku rasa seram dan takut. Klu aku sendiri yang mengalami mimpi tu entahlaa mcmana. Oleh itu marilaa kita sama2 beringat antara satu sama lain bahawasanya MATI itu BETUL dan KIAMAT itu juga BETUL...

Korang bacalaa sendiri kisah mimpi member kita ni...


MIMPI HARI KIAMAT?..

Assalamualaikum...

Alhamdulillah hari nie, aku masih sihat seperti biasa..
Syukur ya Allah..
Pada malam Khamis=semalam,
Aku bermimpi..
Nauzubillah...
Aku dan pasanganku yang tak dapat dipastikan siapa (lelaki) sedang berjalan-jalan..
Dan tempat kami jalan tu mmg ada laut, ada air terjun, ada bukit, ada balai polis atas bukit, dll.

Nak dimulakan kisahnya, sedang berjalan aku tgk langit yang semakin lama semakin gelap..
Awan seperti digulung2 seperti gulung karpet..

Aku memberitahu pasangan aku dan dia menyedari..
Dia ajak aku ke balai polis untuk membuat laporan...
bayangkan nak mendaki bukit..
Sesampainya di balai polis, polis gelakkan kami..
Masa tu kami hanya mampu slg memandang..

Tiba2 air laut yang td tenang berubah menjadi marah..
Ombak yang semakin besar dan bergulung..
Ramai orang yang berlari utk selamatkan diri masing2..
Bunyi ombak yang tenang berubah menjadi tegang..
Ya Allah.....

Aku mahu tarik tangan pasangan aku, tp tangannya tiada..
Aku lihat ke atas, rupanya burung yang besar sebesar2 nya sudah tgkp dia..
Aku menjerit minta tolong, menangis tapi semua sibuk selamatkan diri masing2..
Aku capai kaki burung itu dan aku gigit kakinya smpi putus tapi tumbuh semula...
Aku takut sgt masa tu..
Burung tu tgglkan aku dan membawa pergi pasangan aku td..
Aku meraung2 ketakutan dan aku terus tersedar..

MASYAALLAH!

Aku bermimpi...

Berpeluh2 aku masa tu..
Aku ambil wuduk dan tenangkan diri..
Nak tidur dah tak boleh..
Aku call kawan aku, tak angkat...
Dan aku akhirnya terlelap sendiri..

Apa maksud mimpi aku nie?
Ini ke gambaran hari kiamat???
Aku takut sgt..
NAk kiamat ke ya Allah??
Mungkin ini amaran untuk aku supaya bertaubat..
betul kah??
Hmm..
Kawan2....kiamat semakin menghampiri...bila kita nak taubat..

*NOTA KAKI : Bersembahyang dan Bertaubatlaa sebelum terlambat...

No comments: