My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Monday, 22 August 2011

Awal2 je penuh,last2 kosong...

Macam biasalaa kan klu seminggu pertama puasa tu, datang lambat ckit je terawih jawabnya duk sipi2 kat tepi tangga. Masuk minggu kedua makin kurang. Tiba je separuh bulan sampailaa 10 malam akhir ni lapang terus ruang dalam surau,huhu...

Kadang2 klu semangat nak buat tu kurang, pasti dirasakan yang ujian Allah ni memang berat sangat2. Klu sebelum2 ni ujan tak turun pun tapi bila 10 malam terakhir ni asal petang bawak ke malam asyik ujan je. Pada aku ujian Allah laa tu kan, Dia nak nengok kita ni mcmana.

Tapi pada aku oleh kerana sebelum ni aku dah cakap yang klu boleh aku akan cuba jadikan ramadan tahun ni lebih baik dari tahun lepas maka ujan2 pun aku paksa jugak pegi terawih.

Alhamdulillah perjalanan pegi dan balik ke surau tak ujan pun. Sampai umah barulaa ujan turun. Kat situ kan kita boleh pikir yang Allah akan lindung jika kita betul2 berniat baik untuk melakukan ibadat kepadaNya, betul tak.....

6 comments:

~eFFa sLumBeR~ said...

sy pergi terawih kt surau kt kg je..
ujan lebat pn pergi jgak..
alhamdulillah 2 org adik yg plg kecik sgt excited utk g terawih..
mereka xpernah cri alasan utk xpergi walaupun mereka masih skolah rendah.. =)

Ayen... said...

-eFFa sLumBeR- baguslaa tu mana2 pun sama je janji solat kan.budak2 klu bersemangat nak bersolat lg bagus demi masa depan mereka agar x terjebak dgn perkara2 yg bukan2 kelak...

makdara TERdiva said...

setuju sgt2
dlm minit2 terakhir inilah kita kena gandakan amal-ibadah..dan semoga segala amal ibadah kita diterima Allah..

:D

Ayen... said...

MDT - memanglaa betul cakap makdara tu tp masalah kita ni malam2 akhir nilaa cbuk nak kejar mende lain kan,hehe...ayen sblm2 ni mmg gitu tp tahun ni insyaallah nak cuba sampai penamat...Amin.

pena rozie said...

Memang betul kebanyakan memang mcm ni...

Ayen... said...

pena rozie - selalunya yg tinggal ialah org2 veteren jelaa,huhuhu...