My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Friday, 5 August 2011

Lain pulak rasa...

Bazar Ramadan cik google...
Aku rasalaa selama aku mula reti berpuasa dalam idup aku, semalamlaa baru pertama kali aku berbuka tak makan kuih yang dibeli kat bazar ramadan. Selama ni klu aku tak beli pun orang lain akan beli maknanya akan makanlaa jugak kuih masa berbuka puasa.

Yang jadi semalam aku rasa malas nak pegi beli sebabnya dari hari pertama puasa aku pegi beli dan yang kena perabih kuih tu akulaa jugak. Masa nak beli tu bajet dah yang ni untuk orang ni yang tu untuk orang tu. Lepas berbuka je masing2 tak makan. Beli tu pun bukannya banyak, 2 3 jenis je tapi klu biarkan rugi pulak, basi. 

Nak tak nak balik terawih sampailaa kekadang dekat2 pukul 1am aku 'paksa' abihkan sorang2. Petang ni rasanya nak kena pegi belilaa jugak sebab kita dah biasa makan kuih lepas berbuka pastu bila tiba2 tak makan jadi lain pulak rasa,hehe...

6 comments:

miloais said...

beli jugak lah akhirnya kan???

beli sikit2 jer beb...

sokmo depa jual - bleh beli campur gitu
so dapat le banyak variasi kuih-muih

Ayen... said...

miloais - Alhamdulillah beli jgk kak.2 jenis je dan Alhamdulillah jgk sbb abih makan ngan org umah,hehe....

op anaz said...

ce try wat kuih? Koi pun dah stat2 belajo ngan mok koi..haha

Ayen... said...

op anaz - bagus betul awk ni bang,hehe...kwn ni bukan xnak belajor tp x berkesempatan,kuang3x....ihiks.

pena rozie said...

NI tak tahan godaan kuih yg byk dlm bulan ramadan ni....

Ayen... said...

pena rozie - biasalaa kak PR klu tgh2 pose ni nengok kuih yg selama ni x suka pun jd terliur,huhuhu....