My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Thursday, 4 August 2011

Balik awal...

Abaikan gambo ni yek sbb macam takde kaitan je,hehe...
Keseronokan bulan ramadan ni sebenonya banyak sangat2. Selain pahala yang berlipat kali ganda yang kita dapat andai membuat amal ibadat, dengan puasa jugak banyak mengajar kita erti sabor dan banyak lagilaa erti2 yang lain.


Pada aku pulak klu bulan puasa ni waktu keje pun dipendekkan. Klu kebiasaannya masuk keje pukul 7.30am, balik pukul 4.30pm tapi dibulan yang mulia ni oleh kerana tak rehat tengahari makanya masuk keje pukul 7.30am dan boleh balik pukul 3.30pm.


Seronok tak?.. Aku memang seronoklaa sebab aku boleh tido sekejap sementara tunggu solat asar dan dengan tido sekejap tu jugak maka solat terawih malamnya taklaa tersengguk2 macam orang mabuk,hehe...


Tapi aku tau korang tak berapa seronok sebab korang semua tak boleh balik awal macam aku kan, korang kena balik keje macam biasa jugak kan.....kuang3x. Sabor jelaa yek, tak dapet den nak nolong haa...ihiks.

6 comments:

makdara TERdiva said...

bulan puasa ke,
bulan tak puasa ke,
tetappp balik kul 5.

tp paham2ler kat KL ni, setengah jam boleh jadi 2 jam..

memang kena banyak2 bersaborr..tsk!

Ayen... said...

MDT - siannya kat makdara,klu gitu kene standbylaa makanan n minuman dlm keta kot2 x sempat nak berbuka kat umah boleh ngap terus dlm keta kan......hehe

op anaz said...

3:30 petang dah balik? seronok gle le...hehe

miloais said...

iols balik awal - 4:30... sokmo 5:30
tu pun start keja awal 1/2 jam - rehat 1/2 jam...
ok lah kan....

Ayen... said...

op anaz - memang giler2 sgt seronoknya sbb lama boleh merehatkan diri,hehe...

Ayen... said...

miloais - oklaa tu 4.30 kak milo sbb walaupun beza sejam klu balik agak2nya dah dekat nak sampai umah kot kan......ihiks.