My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Sunday, 7 August 2011

Jadi pengawas peperiksaan...

Semalam kan sabtu, sepatutnya cuti tapi aku kena jugak ke skolah sebab kena bertugas sebagai pengawas Peperiksaan Perkhidmatan Pembantu Makmal. Calon tak ramai mana dalam 20 orang je termasuk lelaki dan pompuan. Dieorg semua tu dah keje sebagai pembantu makmal cuma tak komfem je lagi. Yang aku pelik ada antaranya nak guna mikroskop pun tak reti,huhu... Nak kira mcmane tu?...

Aku ingatkan calon2 tu terdiri dari sekolah sekitar kuantan je tapi bila nengok senarai kedatangan tu rupa2nya merata. Ada yang datang dari pekan, raub, muadzam shah, jerantut dan meratalaa. Jauh tuuuuu... Tapi rata2 yang ramainya dari sekolah agamalaa.

Gambo takde sebab bukan aku tak nak snap tapi keadaan tak mengizinkan. Ikutkan memang nak snap tambah pulak ada sorang makwe tu lawo siottt tapi takde arahlaa,kuang3x..... Dan dalam ramai2 ada sorang mamat tu betul menarik minat aku.


Aku nengok mamat sorang tu banyak termenung sedangkan orang lain cbuk buat keje. Bila dia nengok orang lain pasang alatradas dia pun pasang pastu duk gitu jelaa. Goyang kaki pastu nengok member lain, klu member pandang dia angkat kening sambil2 senyum.


Yang aku kelako tu, ketua pengawas semalam cikgu skolah aku jugak. Anak dara lagi, comel pulak tu. Mamat tu suka sangat pandang kat dia. Bila dia tak paham dia akan tanya cikgu tu, baguslaa tak paham kenalaa bertanya kan tapi yang kelakonya bila cikgu tu ajar cara guna mikroskop apa semua dia bukan nengok kat alat tu tapi nengok kat muka cikgu tu. Aku perati je. Dalam hati aku gelak sorang2 dengan gelagat mamat tu tapi aku harap dia luluslaa dalam peperiksaan semalam...

6 comments:

Lea IsNaw! said...

wah...jadi penjaga peperiksaan

kamu ni mesti pegawai sains kan

Ayen... said...

Lea IsNaw! - hehe...mana ada pegawainya,kuli cabuk jelaa..

miloais said...

ada exam ye nak jadik pembantu makmal???
iols idak le tau.. ingat pakai apply gitu2 aje...

miss nina said...

sempat juga lihat gelagat orang kan?
saya pun suka juga tengok gelagat orang, macam-macam ragam

Ayen... said...

miloais - nak jd p.makmal tu apply je kak milo tp nak 'confirm' tu yg kena exam....

Ayen... said...

miss nina - kita yang jaga dieorg mestilaa sempat sangat2 nengok gelagat dieorg.memang mcm2 dan klu kita sendiri pun sama gak kot,hehe...