My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Friday, 20 April 2012

Takut sangat2...

Arini baru aku tau bahawasanya ada jugak budak2 yang takut nak guna mancis. Selama ni bila nak buat eksperimen yang menggunakan bunsen bunner, dalam satu kumpulan ada 4,5 orang so yang berani jelaa nyalakan bunsen bunner tu.

Tapi tadi cikgu budak2 ni mengajar cara2 nak nyalakan bunsen bunner dan untuk dapatkan nyalaan api kaler biru. So dalam satu2 kumpulan tu setiap orang mesti kena cuba.

Yang kelakonya tu sampai ada yang nak menangis hentak2 kaki sebab takut nak nyalakan mancis. Abih separuh kotak mancis pun takleh jugak nyalakan mancis tu. Nak nyalakan bunsen bunner apetah lagi,huhuhu...

Yelaa kan nak kata tak penah masak kat umah takleh jugak sebab kat umah sekarang ni sume dah guna dapur gas. Kesian punya pasal last skali aku pun tolonglaa nyalakan mancis tu. Barulaa senyum semula, klu tak sedih nengok muka...hehe.


Published with Blogger-droid v2.0.4

7 comments:

whitecappuccino said...

hehe..mereka tak biasa, bukan macam kita dulu.

pena rozie said...

dulu PR takut gak nak nyalakan mancis ni...

miloais milo said...

depa tak bias aguna mancis kot
selalu guna lighter aje...

logik tak???
hehehehehe

Karukord Jagau's said...

tak ramai dh skrng ni yg nk guna btg mancis ni.....

cam kelako la pulok dgr takut nk guna mancis tu...hehehee

Mr.Clive said...

takut sampai hentak2 kaki?adehhh...ni da kes serious da ni...hahaha XD

Papa Mifz said...

jarang dah org skrg pakai mancis...hehe

Telor Power said...

kena beri pendedahan yg lebih meluas pada mereka