My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Thursday 15 December 2011

Jiwa kacau...

Tak penah lagi aku rasa macam ni sebelum2 ni. Betul2 aku rasa bengong 2 ari ni. Tapi alhamdulillah aku bersyukur kerana masih diberi kekuatan oleh Allah swt untuk aku terus tabah.

Orang kata setiap ujian yang diberi itu adalah untuk menguji sejauh mana kuatnya iman kita kan. Kegembiraan dan keseronokkan yang kita rasai bukannya akan terus dirasai sepanjang masa betul tak? Sampai masa dan ketikanya kita akan merasa juga saat duka dan kecewa.

Sebab tu ada orang cakap hidup di dunia ni ibarat putaran roda,ada masa kita kat atas ada masa kita kat bawah. Langit tak selalunya cerah, mungkin sekarang ni aku esok lusa kita tak tau sape pulak kan yang akan diuji oleh Allah swt. Oleh itu sama2laa kita redha dengan setiap ujian yang diberi olehNya...


Published with Blogger-droid v2.0.2

14 comments:

a.samad jaafar said...

ngape yob..? idok ke nok kongsi dgn kami ni.. mungkin kami boleh bagi idea apa.. aku genius tau tak ! hihihihi..

terpatrisinarabadi said...

nape yen...biasalah bro, aku pon kdg2 mood ada down gak..sabar k...

Ayen... said...

a.samad jaafar - hahaha...yelaa bang,kwn tau awk genius tp buat masa ni biarlaa kwn kontrol sendiri....ihiks.

Ayen... said...

ikatankasihku - memang tgh sabar sgt2 ni....huhu.

Unknown said...

betul...hidup mmg umpama roda...

miloaiskurangmanis said...

banyak bersabar beb..
dugaan - cabaran tu mematangkan hidup kita...

Legendary Butterfly said...

Ramai pulak yang mood sama ujung2 tahun ni hehe. byk2 bersabar, semua ni ujian untuk kita.. Moga hari mendatang sama2 kita berdoa untuk yang terbaik...Amin

mummyrinazone beauty said...

takper aperpun musibah kena ingat allah selalu.minta doa padanya semoga dipermudahkan segala urusan

pena rozie said...

Sabar yer hadapi dugaan

Ayen... said...

Papa Mifz - time kasihlaa sbb setuju,hehe...

Ayen... said...

miloais milo - betul tu kak milo,betul2 mematangkn diri ini..

Ayen... said...

LB - hahaha...ramai plk yg sama mood ujung tahun ni kan,harap2 tahun depan akan lebih baiklaa hendaknya.Amin....

Ayen... said...

wan nurul hezrina - yelaa hanya padaNya jelaa tempat sy mengadu.....huhu

Ayen... said...

pena rozie - nak xnak kena sabor jelaa kak PR,nak buat apa lagi....