My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Wednesday, 21 March 2012

HATI2 sebab manusia skrg makin menjadi2...

Kesah pasal culik menculik akhir2 ni makin menjadi2. Ada yang culik pastu mintak duit, ada yang culik pastu rogol. Ok lagi tu kan sebab walau duit abih, maruah diri tergadai tapi masih boleh bernafas.

Makin lama manusia jadi makin teruk sampailaa sekarang ni manusia sanggup culik pastu bunuh. Dia tak kira orang yang dia culik tu orang tua ke budak kecik ke.

Sebabnya kerana sakit hati, cemburu, dendam dan mcm2laa. Hidup kita sekarang ni sebenonya betul2 dah tak selamat sebab klu dulu kes culik ni berlaku bila seorang pompuan tu berjalan sorang2 kat tempat sunyi tapi sekarang ni berjalan ramai2 kat tempat orang ramai pun kena culik jugak.

Ada sesetengah kes tu orang duk dalam kawasan umah, kadang2 duk dalam umah sendiri pun kena culik. So kat mana selamatnya kita sekarang ni.

Aku sendiri pun kadang2 takut gak jalan sorang2. Yelaa buatnya tetiba datang pompuan 3,4 orang culik aku pastu dia cabul. Mcmane??? Dah klu ramai2 gitu nak tak nak terpaksalaa biarkan je diri dicabul kan,kahkahkahkahkahkah....

Apa2 pun dalam dunia yang semakin menakutkan ni kita kena sama2 memberi perhatian yang lebih pada diri sendiri, anak2 dan orang yang kita sayang sebab manusia sekarang sanggup buat apa saje. Klu dia nak dia tak kira hak orang ke apa, dia akan ambik jugak....huhuhu.


Published with Blogger-droid v2.0.4

8 comments:

miloais milo said...

amboi! terpaksa rela lah ye???
hak hak hak

memang risau lah kan
nak plak ada anak2 sedang membesar

Pen Biru said...

ahahahha..siapalah agaknya pompuan2 itu...heheheh

Papa Mifz said...

budak 15 tahun tuh rupo nyer rancang ngan pakwe suh culik diri sendiri rupo nyer...hmm..

Mr.Clive said...

aku rasa skrng impak dari movie2 tak kirala hollywood,bollywood,korea,japan,even tanah air sendiri pun,byk mempengaruhi...=_=

Telor Power said...

makin pelik la dunia sekarang nie...hadoo perangai.

ikatankasihku said...

sapeler yg nak colik n cabol awok ni..diaorg tgk janggut dari jauh pon, dah lari dah..wakakaka

whitecappuccino said...

keadaan skrg yg makin menakutkan..kejadian culik bunuh rogol dsbnya dah jai biasa.

Mr.Clive said...

salam jumaat bro! :D