My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Friday, 3 June 2011

Aku bersyukur masih panjang umo...

Pertama skali aku nak ucapkan syukur ke hadrat Ilahi kerana masih lagi memanjangkan umo aku dan terus memberi peluang untuk aku terus idup bersama isteri dan anak2 tersayang serta membuat amal dibumiNya ini. Kisahnya ni dua malam lepas tapi arini baru boleh cite maklumlaa kan berukbeng dan takde ni, paham2 jelaa.
Lepas maghrib tu macam biasalaa aku anto dua orang ni pegi ngaji. Aku dah pesan kat diaorg yang aku akan ambik lepas solat isyak nanti, klu lambat ckit tunggulaa skejap. 

Pendek cite masuk je kat jalan utama masa tu lampu isyarat kaler ijau, aku terus ke lane tengah sebab nak masuk ke kanan. Lane kanan skali tu untuk yang nak buat u-turn. Masa dah dekat dengan simpang tu 2,3 kali aku nengok kat cermin sisi yang keta kat lane kanan skali ni cukup laju so aku pun slowlaa ckit sebab aku rasa lain macam je keta tu.

Rupa2nya memang ye keta yang duk kat lane kanan skali tu pegi terus. Punya laju dia bawak sampaikan batu2 kecik atas jalan abih terkena kat muka aku. Dengan berkain pelikat, helmet tak pakailaa sebab aku pakai kopiah. Korang dapat bayangkan tak andai aku dilanggar dari belakang masa tu.

Aku sendiri pun tak dapat nak bayangkan, melayang dengan kain2 pelikat. Klu pakai spender ok lagi, buatnya tak pakai lagilaa haru...huhuhu. Tapi aku pakai spender yek masa tu. Waktu tu otometik dalam hati aku terus cakap 'celake punya keta'. Padahal on de way nak ke masjid tu tapi dah geram punya pasal kan,ihiks....

Korang nak tau keta jenis apa tu......
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Keta yang aku impi2kan dulu tapi sekarang tidak lagi sebab tak mampu,huhuhu.... Aku rasa bukan orang kuantan sebab klu dia orang kuantan mesti dia tau kedudukan lorong jalan tu. Lagipun aku nengok plat keta tu plat johor. Apa2 pun aku harap pemandu keta tu akan lebih berhati2 lepas ni sebabnya pada aku cara pemanduan dia memang membahayakan orang lain....

14 comments:

Ieda Al-Habsyi said...

mujur pakai spender, eh,..silap mujur takde pape, hahaha!

Ayen... said...

Ieda Al-Habsyi - hahahaha....kuang asam betul.

Lina said...

emmm...alhamdulillah xde ape2 yg berlaku...mcm tu lar bile kita berhati2 org len lak yg buat hal

Encik Suami said...

Naseb baek pakai spender..klu jadi apa2 kan susah. Klu tak..senang2 telur jatuh atas jalan. Klu pakai spender..dptlah cover.lalalala

Ayen... said...

Lina - Alhamdulillah...sebab tu prinsip kwn ni bila memandu/menunggang,kwn akan percayakan diri sendiri dari percaya kat org lain...

Ayen... said...

Encik suami - kahkahkahkah.....telur kena jaga bang klu x merana idup kita,huhu...

Encik Suami said...

ayen umur berapa ek?
tadi dh add ayengiggs kat pesbuk.nanti approve la ye.

miloais said...

komen tak bleh belah di atas tu!
hahahaha

saib baik hoccay uols tak apa2 kan...
tu lah.... kekadang kita dah ok - berhati2
ornag lain plak yg buat masalah - sesedap rasa cam jalan tu dia sorang jer yg guna!
memang hampeh banget!

syariza09 said...

mmg bahaya tu, org beso mmg dh x napak org kecik.

bagus gak bab spender tu, peringatan utk org lain. kalo kluar rumah wajib pakai sbb mcm2 leh berlaku kt kita =)

Ayen... said...

Encik suami - kwn dah cuba nak approve bang tp xlehlaa,xtau nape pesbuk kwn jd jem gitu.nantilaa yek....huhu.

Ayen... said...

miloais - hahahaha...mmg x boleh blah kak,sume sebut pasal 'spender',kihkihkih....tp pemandu tu memang hampehhh.

Ayen... said...

syariza09 - tulaa pasal yg beso mmg x nampak yg kecik tp bab spender tu susah ckitlaa nak ckp sbb mgkin ade yg selesa kot klu x pakai,kuang3x......ihiks.

D_08 said...

ALhamdulillah.....mike tak ape2 En ayen..... kete tu pun....patotnye kalo bukan oghang Kontan le kene lebih berhati2.....takot terlepaih jalan ato takot terlanggo oghang..... ni tak.....ikot suke die je ndak lajuuu.....

Ayen... said...

D_08 - tulaa pasal bang,kwn ni klu pegi tmpat org mmg hati2 sbb xtau selok belok jln tempat org kan.mmg pemandu tu x reti bahasa betulaa.tp kwn syukur sgt2 mlm tu...