My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Wednesday, 23 November 2011

Klu nak kena,kena jugak...

Orang Jepun minat memelihara ikan emas kerana haiwan itu boleh mengesan gempa bumi dengan melompat keluar dari akuarium sebelum kejadian melanda.

:> Itu masing2 punya kepercayaanlaa kan tapi bagi kita yang beragama islam ni kena percaya bahawa setiap kejadian tu adalah ketentuan Ilahi. Kita hanya merancang Tuhan yang menentukan...

10 comments:

Munnafendy said...

yup btul tu..lau ikan melompat cpt2 la cabut lari...tu bg diorang la kot =)

pena rozie said...

x pyh nak percaya semua tu.... Karut ajer.

miloais said...

because haiwan ada sixth sense...
depa ada deria rasa getaran or gegaran
lebih cepat dari manusia...

BENA said...

dah kalau penutup akuarium tutup . dia nak lompat2 kua xboleh . haaa cam mano ??



betol la . kalau nk jadi , jadi jugak kan ;)

Ayen... said...

Munnafendy - harap2 ikan kat umah kita x melompat kluarlaa yek,hehe...

Ayen... said...

pena rozie - kita kena percaya pada Allah swt jelaa kan...

Ayen... said...

miloais - itulaa kelebihan haiwan berbanding manusia kan...

Ayen... said...

BENA - hahahaha...betul jgk kan klu akuarium tertutup mcmane dia nk melompat kluar.tp agaknya akuarium kat sane mmg xdok penutup kot,hehe...

wan nurul hezrina said...

banyak lagi mitos2 sebenarnya.yang tak mitos tu hah tadah telapak tangan sambil mulut ucapkan kata2 munanjat n doa pd yang maha esa

Ayen... said...

wan nurul hezrina - setuju sangat2 sbb Dia yg Maha berkuasa kan...