My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Monday, 28 November 2011

Perjalanan menakutkan...

Mak ngan ayah aku kan belum balik lagi dari haji so aku kenalaa pegi jenguk umahnya bergilir2 ngan adik beradik lain. Malam ni aku pegi lewat ckit sebab ada hal. Klu ikutkan memang bahaya tapi kerana terpaksa.

Dengan motor yang uzur, lampu signal kiri kanan depan belakang sumenya mampus. Lampu depan pulak orang kata hidup segan mati tak mau. Harapkan lampu belakang jelaa yang boleh tahan ok ckit. Aku rasa dekat kawasan gelap klu korang duk depan dengan jarak tak smpai 10 meter pun aku tak nampak.

Perjalanan aku tadi pulak dengan keadaan yang betul2 gelap klu takde keta/motor lain pastu kiri kanan jalan pokok kelapa sawit, tuhan sajelaa yang tau betapa takutnya aku.

Andai ada keta/motor maknanya adalaa cahaya lampu dieorg, aku lajulaa ckit tapi bila dieorg takde aku kena slowlaa sebab dibuatnya ada lembu duk melepak atas jalan jawabnya aku tidolaa skali dengan lembu2 tu,huhuhu...

Nasib aku baik walaupun dah standby pakai baju ujan tapi sepanjang perjalanan tadi tak ujan cuma jalan masih basah sebab kesan ujan petang tadi. Apa2 pun syukur alhamdulillah aku selamat sampai.


Published with Blogger-droid v2.0.1

6 comments:

chaa ;) said...

HAHA. Cube bayangkan ~ kalau nampak Ting Tong Ting Tong . Rasanya lagi menakutkan perjalanan anda :DD

ikatankasihku said...

mmg risau je kalau kiri kanan hutan...seram siot....hahahaha

Ayen... said...

chaa ;) - klu gitu xnaklaa bayangkan,haha...

Ayen... said...

ikatankasihku - iyeeee....memang seram giler,huhu...

BENA said...

kalo bena harammmm la nak pergi sorang2 . hehehe ;) ( penakut)

Ayen... said...

BENA - ayen pun takut gak sebenonya tp terpaksa.cukuplaa skali tu je,pasni x dah kot....hehe.