My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Wednesday, 23 November 2011

Lama dah duk berair...

Jangan pikir yang bukan2 ok, amboiii korang ni dengar je tajuk gitu cepat terus nak koner2,hehe... Ni pasal aircond keta akulaa. Rasanya hampir sebulan dah asyik duk menitik smpai bertakung air kat bahagian kaki sebelah penumpang.

Bukan tak nak pegi baiki tapi memandangkan ongkos kureng aku pun kiv laa dulu. Pikir punya pikir, smpai bila nak biarkan bertakung dan berair gitu kan so balik keje semalam singgahlaa sekejap kat kedai aircond.

Niat tu sekadar nak bertanya, andai mahal tunggu gajilaa baru baiki tapi andai murah boleh buat terus. Smpai je cite segala masalah terus cina tu suruh bukak bonet depan. Dah nama special bahagian aircond memang cepatlaa boleh baca masalahnya, betul tak?...

Dia tarik je satu getah kat bahagian enjin tu terus keluar air. Banyak pulak tu. Dia kabo getah yang dia cabut tu tersumbat, sepatutnya air aircond kluar ikut getah tu tapi oleh kerana tersumbat makanya sebab tulaa air menitik ikut belah dalam keta aku. Rupa2nya...

Lepas dia sembur getah yang tersumbat tu dengan angin pastu pasang semula barulaa air aircond kluar ikut situ. Sekejap je dia buat dah siap so upah pun dia tak ambiklaa. Sekarang masalah menitik dan berair dalam keta aku pun selesailaa. Alhamdulillah jimat duit aku,hehehe...


Published with Blogger-droid v2.0.1

10 comments:

makdara TERdiva said...

kereta ni dah macam bini no. 2 :D

syariza09 said...

sib baik leh jimat. keta saya pon ekon prob, bila kita berenti jap mula la x brp nk rasa ekon

miloais said...

suka-suki eh buat tajuk entry maksud berlapis2 yek!
ekekekeke

Ayen... said...

MDT - AG setuju dgn makdara...

Ayen... said...

miloais - kahkahkahkah....jgnlaa marah kak milo,skali skale je......ihiks.

Ayen... said...

syariza09 - gas abih kot tu tak pun klu jd mcm kes saya sblm ni ada mende yg seketul kat dlm tu,abih gaklaa dekat2 7 rat,huhuhu...

Papa Mifz said...

alhamdulillah dah settle yer...boleh la drive dgn tonang yer...;)

Ayen... said...

Papa Mifz - betul tu bang,tenang sangat2 rasanya skrg ni...

wan nurul hezrina said...

keta tuh mmg penting kalau takdo patoh kakilah jawapnya..nak naek baz..huhu masa bujang dulu oklagi kalau la ni...idak le teman sanggup

Ayen... said...

wan nurul hezrina - kwn ni pun dh lupa bila last skali naik bas,punyalaa lama x naik bas......huhu