My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Tuesday, 22 November 2011

Kenapa makin pendek?...

Nak kata lama, taklaa lama sangat tapi lamalaa jugak aku rasa aku tak makan roti krim ni. Alaa roti krim yang macam2 perisa tu, yang panjang lebih kurang sejengkal lebih ckit tulaa. Lebih ckit tu klu jari yang menjengkal tu pendeklaa,hahaha...

Arini oleh kerana member2 semua takde sebab cbuk dengan tugas masing2 so bila dah sorang2 diri ni macam biasalaa kemalasan pun datang.

Malas nak cari makan tengahari aku pun pegilaa kat kantin beli roti. Kantin bukak minggu ni sebab cikgu2 ada miting pastu budak2 pulak tengah peksa spm kan.

Ok pendek cite lepas beli roti tu dan masa bukak nak makan, alangkah terkejutnya aku bila nengok roti tu bapoklaa pendeknya. Dahlaa harga sekarang makin mahal. Mahallaa seposen sebab dulu aku rasa 60sen je tapi sekarang dah 70sen. Orang makin mahal makin panjang, ni tak makin pendek.

Gambo aku tak snaplaa pulak sebab kesian kat roti tu malu nanti korang nengok diri dia yang pendek sangat tu,huhuhu... Tapi yelaa kan rezeki, pendek ke pendeklaa perut dah lapor makan jelaa...


Published with Blogger-droid v2.0.1

12 comments:

syariza09 said...

makin pendek, pastu krim pun dh x byk

ikatankasihku said...

semua benda dah mahal sekarang ni...walau harga ada jgk yg murah, tapi kuantiti makin sikit lah pulak..haih

miloais said...

krim pu makin sikit gak depa letak...

biasa lah - kompeni nak jimat kos pengeluaran
tapi giler tak hengat nak tambah untung kompeni!

makdara TERdiva said...

masa tengah baca N3 AG ni, MDT tengah makan roti kelapa..x panjang x pendek..sedang2 aje..hihi

whitecappuccino said...

tepung mahal..tu yg roti makin pendek! :)

Ayen... said...

syariza09 - apa2 pun normallaa kan klu gitu,hahaha...

Ayen... said...

ikatankasihku - tulaa pasal tp masalahnya naiknya tu kita x perasan...

Ayen... said...

miloais - biasalaa kan org kaya nak makin kaya,dia x kira dah org bawah mcm kita ni...

Ayen... said...

MDT - kahkahkahkah....x panjang x pendek ek tp oklaa tu yg sedang2 aje,kenyanglaa jugak kan.

Ayen... said...

whitecappuccino - yelaa agaknya kan,huhu....

delarocha said...

nak untung lebih la tuuu

Ayen... said...

delarocha - kita paham yang setiap peniaga nak kan untung tp klu melampau sangat nak kautnya mana boleh jadi,betul x bang...