My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Friday, 1 July 2011

Klu kena mulalaa nak salahkan orang...

Ni lagi kisah pasal motor,hehe... Petang semalam masa aku bawak anak aku meronda adalaa aku nengok sepasang suami isteri tu pun bawak anak dia naik motor jugak. Bukan aku nak marah pasal dia naik motor sebab aku naik motor aku, dia pulak naik motor dia so lantaklaa dia kan.

Tapi yang buat aku tetiba jadi hangin tu ialah dahlaa bawak dua orang anak kecik. Sorang duk dalam bakul depan motor tu pastu sorang lagi laki dia pegang jugak dan letak atas riba. Bininya pulak duk rilek je kat belakang.

Aku ni pantang klu nengok jenis gitu, apa lagi otometik dalam hati aku terus kata 'apalaa bangang sangat bini tu takleh ke nak pegang sorang. Dahlaa laki nak bawak motor, nak pegang lagi dua orang anak kecik. Laki pun sama jugak bengongnya' dahlaa jalan waktu petang cbuk ngan kenderaan orang yang balik kerja.

Bukan aku mintak tapi klu buatnya eksiden sape yang susah???... Masa tu mulalaa nak salahkan orang. Aku rasa bagus lagi kartun dalam gambo kat atas tu, sorang letak depan sorang letak belakang. Nampaklaa cerdiknya ckit kan,ihiks...

8 comments:

miloais said...

some people - they just never learn from mistake - be it their mistake or others....

dotblogspotdotkom said...

mereka nak buat sarkas tu... tengah praktis... huhuhuh

Encik Suami said...

standard la tue. Mmg selalu sgt wujud situasi mcm nie kan?

jemput terjah new entry (>.<) Kursus, APC & Pertandingan Koir (>.<)

Azreem said...

aku lagi panas hati bila nampak laki+bini naik moto pakai helmet, tapi bawak anak riler je melenggang..takde safety langsung..igt kepala anak tu mcm Juggernaut ke..

Ayen... said...

miloais - that's the problem of our 1Malaysia...huhu.

Ayen... said...

dotblogspotdotkom - hahahahaha....

Ayen... said...

Encik suami - ingatkan kat kampung2 je ade jenis gitu,kat bandar pun ade rupe2nye.......ihiks.

Ayen... said...

Azreem - hehehe....tu pun satu hal jgk,dia pikir kepala dia je kepala anak dia x kesah.