My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Thursday, 21 July 2011

Nak bagi sedar...

Aku setuju 100% dengan langkah ini...

"Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah boleh membawa pelajar melawat penjara, pusat pemulihan akhlak dan pusat tahanan demi membuka mata mereka berhubung kesan yang bakal dihadapi sekiranya memilih untuk bergelumang dengan jenayah.

Aktiviti sedemikian bukan saja dapat mengurangkan beban tekanan pelajar di sekolah malah berupaya meninggalkan kesan mendalam terhadap pembentukan sahsiah diri selain dapat membantu mengekang pembabitan pelajar dalam kegiatan jenayah, menurut Presiden Majlis Pemuafakatan Persatuan Ibu Bapa dan Guru Nasional (PIBGN), Datuk Profesor Madya Mohamad Ali Hasan".

Pada aku ni jelaa cara yang paling berkesan nak bagi dieorg ni insaf dan takut nak buat jahat. Bagi dieorg nengok mcmana hukuman sebat dijalankan apa semua kan. Klu berpeluang aku rasa aku pun nak nengok jugak mcmana keadaan kat dalam sana. Tapi nak masuk nengok sekejap jelaa bukan nak duduk lama kat dalam tu, takuuuttttt.....hehe.

2 comments:

op anaz said...

bagus idea tu...dulu masa sekoloh ada juge nengok video sebat..:)

Ayen... said...

op anaz - memang bagus sebenonya kan.tanya sape2 pun mesti dieorg akan kata bagus punyalaa...