My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Tuesday, 29 March 2011

Keadaan yang akan menentukan...

Aku tak tau kenapa sejak akhir2 ni aku sering di timpa masalah demi masalah. Apakah ini merupakan ujian dari yang Maha Esa?.. Andai ye, aku terima seadanya dengan hati yang ikhlas. Mungkin apa yang berlaku ini juga disebabkan oleh balasan diatas segala kesalahan aku dulu2.

Benar kata orang, setiap yang bermula pasti akan berakhir. Perjalanan hidup seseorang memang tak sama kan. Mungkin ada yang menghadapi kesukaran di awal dan senang di akhir. Ada yang senang di awal dan susah di akhir. Mungkin ada yang senang dari awal sampailaa akhir dan sebaliknya.

Pada aku sekarang ni aku akan cuba untuk menerima segala ujian ini dengan tenang dan sabar walaupun kekadang tu segala yang berlaku cukup2 menguji kesabaran aku. Memang tak dinafikan semua manusia di muka bumi Allah ini tidak sempurna begitu juga dengan aku tapi kesabaran seseorang itu ada hadnya.

Walaupun perjalanan hidup aku ni tidak diketahui masih lama lagi atau sudah sampai ke penghujungnya sebab itu semua bukan ketentuan kita tapi Allah swt. Aku hanya mampu berdoa dan mengharapkan semoga apa yang aku hadapi sekarang ni akan menemui jalan penyelesaian yang terbaik,Amin.....

4 comments:

Lina said...

emmm cam berat jer masalah...xpe lar sabo je lar yer...setiap masalah ada penyelesaiannya

miss nina said...

jangan susah hati, bawa bertenang. Allah sedang menguji, redha dan bersabar.
kuatkan semangat.

makdara TERdiva said...

setiap masalah pasti ade jalan penyelesainnya..tarik napas panjang2..lepas..

bawak2 bermuhasabah diri yer AG..

miloais said...

bertabah lah

setiap malasah - setiap ujian
ada penyelesaiannya

kadang kala nampak nyata didepan mata
kadang kala perlu diselami - diteliti
baru ketemu jalan keluar

insyaallah nok...
you can do it!