My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Tuesday, 15 March 2011

Pertama kali aku dengar...

Akhir2 ni aku duk cbuk jadi peniaga minyak wangi pulak, tolong isteri aku buat bisnes pewangi dalam keta ni.



So arini aku bawaklaa kat pejabat skolah sbb nak tanya member2 kot2 ada yang nak beli. Biasalaa kan klu kita sebagai peniaga pastu jumpa ngan pelanggan memang macam2 jenis ragam dan pe'el orang. Ada yang tak cakap banyak terus je ambik, ada yang begitu ada yang begini pendek kata macam2laa.


Dalam ramai2 yang nengok tu adalaa sorang member cakap yang baru2 ni keta dia ada poblem aircond. Bila pegi anto kat bengkel, cina tu cakap rosak disebabkan oleh pewangi dalam keta.


Terkejut 'beruk' sekejap aku bila dengar dia cakap gitu. Aku pun tanyalaa, dah yang dalam tv duk kluar tiap2 ari iklan pasal pewangi dalam keta tu apa cite?...


Member aku cakap, tak taulaa... Entah betul ke tak cina tu,huhuhu.... Sampai ke sekarang ni aku masih lagi duk pikir betul ke tak sebab ni baru pertama kali aku dengar pasal ni,ihiks...

2 comments:

Lina said...

berbalas kunjungan...emm sblm ni dah ikuti blog sy ke sbb kat chatbox sy aok tulis blog sy dah makin padat...apa pun terima kasih atas komen tu...pewangi kete ni yg harga RM10 tu ker sbb member pun ada jual juga tp kalau alasan aircond kete rosak sbb pewangi cam tak logik lak sbb xkan baru skrg dpt kesan yg pewangi salah satu penyebabnya

dah jd follower yer

akuanakmuda... said...

Lina - Time kasihlaa sbb sudi jadi follower kwn.Member tu x jual pun pewangi ni tp mmg gitulaa die ckp cine tu bgtau.Ape2 pun mmg kwn x caye langsung setakat ni,hehe....