My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Wednesday, 30 March 2011

Tak reti betul aku...

Masalah nilaa yang paling aku lemah bila isteri takde. Bukan masalah nak anto anak pegi dan ambik bila balik dari skolah tapi pasal nak pakaikan tudung. Ari senin dan selasa ok lagi sebab dia pakai baju koko. Maknanya dia pakai tudung kecik/skaf, senanglaa sarung je...
Tapi arini dia pakai uniform so kenalaa pakai tudung kan maka mulalaa jadi masalah pada aku. Mula2 tu bibik yang pakaikan. 

Bila aku turun je aku nengok, aduuhhh... biasalaa klu bibik yang pakaikan mestilaa jadi stail indon punya,huhu... Bila nengok tu memanglaa aku tak berkenan tapi nak aku yang pakaikan, tak reti pulak. Bukan tak reti apa aku ni, bab nak kena lipat situ lipat sini pastu cucuk jarum lagi tu yang jadi masalahnya. 

Last2 senang kerja, aku pun cakap kat anak aku, kakak tak payah guna jarumlaa yek!!.. Dia pun kata ok jugak sebab ada jugak kawan2 kakak yang tak pakai jarum pun,kuikuikui...

Maka arini ginilaa rupa anak aku pakai tudung pegi skolah bila ibu takde. Tapi ok jugak kan.....ihiks.

6 comments:

makdara TERdiva said...

stail mcmni selalu buat bila MDT tengah malas giler & takde mood & pakwe x dtg aritu..haha!

miloais said...

ok lah tu
kalo tudung sekolah ni
memang tak payah nak pakai pin pun
lain le - kalo your doter rajin berlari2an kat sekolah
memang akan senget-benget jadiknya!

Cik Feesya said...

hehehe..comei dah tu pakai tudung gitu!tak yah nak pin-pin ni..Len kali kena belajaq jugak ya macam mana nak urus anak dara tu :) jangan harap isteri ja!hehehe

AkuAnakMuda... said...

MDT - hahahaha....kwn ni x kire tgh ape pun mmg ginilaa sbb x reti,ihiks...

AkuAnakMuda... said...

miloais - klu ibu dia ade mmg ibu dia akan pakaikan jarum sbb dah tau kan budak2 mesti berlari2an kat skolah...

AkuAnakMuda... said...

Cik Feesya - baiklaa cik feesya,len kali cek belajaq no.amboiii mcm marah je bunyinye,huhuhu....