My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Sunday, 20 March 2011

Susah nak buang...

Aku rasa semua orang ada sifat baik serta buruk masing2. Sifat korang tu korang punya pasallaa kan tapi apa yang aku nak cerita ni adalaa pasal sifat aku ni haa...


Yang baik tu oklaa tapi masalah aku ni adalaa yang sifat buruk aku. Ikutkan malu nak cerita kat korang pasal keburukan sendiri tapi  bila pikir2 balik manalaa tau kan kot2 korang boleh bagi pendapat/pandangan yang boleh aku ikut.


Sifat buruk aku ialah mudah serik bila terkena. Dalam erti kata lain contohnya, bila skali aku kena tipu sampai bila2laa aku takkan percaya dah. Bukan tu je bila dah tak percaya tu mulalaa akan timbul macam2 syak wasangka terhadap seseorang yang aku dah tak percaya tu, baik dari segi tingkahlaku atau kata2nya walaupun mgkin kadang2 orang tu tak buat pun.


Aku dah cuba untuk berfikir positif. Kadang2 tu boleh kadang2 tu tak boleh tapi selalunya tak bolehlaa,huhuhu... Sebenonya lama dah nak aku nak buang sifat buruk ni sebab aku sendiri pun tak suka apatah lagi orang yang aku bersyak wasangka tu kan tapi susahlaa.


Tiap kali lepas solat memang tak putus2 aku berdoa kepada yang Maha Esa semoga aku dapat buang sifat buruk aku ni namun setakat ni masih belum boleh lagi. Namun aku takkan berputus asa untuk terus berdoa, berdoa dan terus berdoa.Amin.....

2 comments:

MiLanGurLz said...

standard la uw AG..
skali orang daa tipu kite..
memang susah da lerr nak caya~
hee!
teruskan usaha anda ye~
chaiy0ok2x!
:)

AkuAnakMuda... said...

MiLanGurLz - Time kasih,AG akan terus cube sampai berjaye....chaiyok2x..