My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Sunday, 8 January 2012

Naik keta beso tapi otak kecik...

Keta exora... Besolaa kan klu nak banding ngan keta iswara buruk aku,ihiks... Masa aku nak balik umah mak aku tadi aku followlaa belakang sebuah keta ezora.

Dalam aku duk ikut belakang dia tu tetiba dia buangnya satu plastik yang dalamnya ada kotak kfc. Klu kotak ciki meal tu oklaa jugak tapi ni kotak yang klu korang tapau 9-12 ketul tu. Kan bapak kotak tu.

Buang pulak tu bukannya sebelah kiri tapi sebelah kanan jalan, mujurlaa takde keta datang dari depan. Giler betul orang ni dalam hati aku.

Tak taulaa orang mana tapi plet keta dia TBE xxxx. Tak abih situ lepas pada tu dia buang pulak bekas air ikut tingkap sebelah kiri. Ya Allah geram betullaa aku menengoknya. Nasib baik tak kena mamat motor kat belakang dia,huhuhu...

Taulaa sepanjang jalan nak pegi umah mak aku tu kiri kanan jalannya pokok kelapa sawit tapi janganlaa buat gitu kan. Aku ni nak buang tisu pun segan klu ada keta kat belakang tapi dieorg sebeso2 barang dia boleh buang. Tak paham betul aku dengan dieorg punya pemikiran.


Published with Blogger-droid v2.0.2

10 comments:

telor power said...

buang benda2 time kereta berjalan mmg macam sial. tambah2 pula lagi kalo buang air tin minuman

Ayen... said...

telor power - yelaa sbb boleh menyusahkan org lain kan...

ikatankasihku said...

bengongnyer org tu..perkejadah buang kotak besar tu ikut tingkap....akai cetek..huhu

storyfromme said...

gila la.kalau plastik gula2 takpe la jugak.tapi tetap salah buang sampah semasa memandu.kalau kena penunggang motorsikal tak ke naya.patut hon je orang camtu.

telor power said...

ayen: yup menyusahkan...dan masa aku langgar tin sungguh malang, dah la tin minuman keras, lepas tu tayar pun bocor..memang hangin betui la

Ayen... said...

ikatankasihku - tu bukan akai cetek tapi lgsung xde akai tu...

Ayen... said...

storyfromme - tulaa pasal mmg betul2 bahayalaa tindakan dia tu.blh susahkn org lain.

Ayen... said...

telor power - hahaha..maknanya awk dah penah terkenalaa ek?kesian....ihiks.

anieMD said...

salah 1 perkara yang membezakan manusia dan binatang adalah akal fikiran...kesian...

Ayen... said...

anieMD - ayen setuju dgn ape yg dikatekan oleh pn anie tu,ihiks...