My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Tuesday, 10 January 2012

Takpe cikgu,ayen tak marah...

Pagi ni mood aku ok walaupun masih lagi kena cuci taik burung sebab lubang tu tak tutup2 lagi,huhu... Lupakan pasal taik burung tu sebab yang aku nak cite ni pasal arini budak2 start masuk makmal.

Untuk permulaan ni macam biasalaa tak buat eksperimen lagi cuma sesi kenal alat radas je. Sebelum pelajar2 datang cikgu ni nak standbylaa dulu alat radas untuk pelajar2 yang nak masuk nanti.

Nak jadi ke malang dia pagi ni, bila dia buka je almari yang ada alat radas tu tetiba almari tu nak terbalik ke depan. Nasib dia cepat pegang tapi segala barang kaca dalam almari tu tetap jugak terkeluar.

Dalam banyak2 yang terkeluar tu nasib dia masih baik sebab hanya boiling tube ngan pipet je yang pecah. Yang lain alhamdulillah masih selamat. Dia macam rasa bersalah je tapi aku cakap takpe2, nak buat mcmane dah nak jadi. (baik kan aku arini,kui3....)

Tapi demi tugas aku terpaksa gaklaa bagi fail rekod alat radas pecah kat dia untuk ditandatangani,huhu... Bukan apa klu aku tak buat gitu nanti akan menyusahkan diri aku jugak untuk rekod dalam stok makmal.

Maknanya untuk tahun baru 2012 ni cikgulaa yang merasmikan buat pecah alat radas, biasanya klu tahun sebelum2 ni pelajar yang buat,ihiks...


Published with Blogger-droid v2.0.2

22 comments:

Ieda AlHabsyi said...

lama gak tak dengar term2 dlam makmal, dulu masa sekolah suka main aci kejar ngan member dlm makmal heheheheh!

telor power said...

bagi jer dia bersara berslah, pastu bebel2 sikit yen kompom pasni dia berhati2 lebih hehehehe. (saje meracun pikiran ayen)

ikatankasihku said...

eh, mane leh, bayor2.. hehehe
teringat zaman sekolah, suka masuk makmal sbb cikgu sporting giler =)

Ayen... said...

Ieda AlHabsyi - mesti byk barang/alat radas pecah sbb kena langgar kan kak,hehehe...

Ayen... said...

telor power - jangan bang,x sampai ati kwn nak buat gitu sbb cikgu tu comellaa.....kuang3.hahahaha...

miloais milo said...

tak sengaja tak pe kan???
hiks

semutsengal said...

Errr, pipet.?

lucah lah cikgu ni. HAHAHAHAH

BENA said...

amboi sebab cikgu cakap tak pe kan . kalo pelajar yang buat . mesti ayen dah marah2 kan kan ? hehehe~

telor power said...

comel eh kim salam eh ayen hehehe

Papa Mifz said...

xpo kementerian pelajaran kayo..mintak peruntukan baru..hehe

محمد رازيق said...

wah, cikgu baik ni.. hehe.. cikgu sain yer bang? xpe, kasi pengajaran kat yang lain bang.. hehe. nati yg lain akan lebih hati2 bang.. free2, jmput singgah blog sy jmput bc entri HUKUM MANDATORI??

Ayen... said...

ikatankasihku - x tergamaklaa nak suruh bayor,huhu...suka masuk makmal sbb cikgu sporting giler?..noty ek,ihiks...

Ayen... said...

miloais milo - yelaa kan,x sengaje nak buat mcmane...

Ayen... said...

semutsengal - hahahaha....lucah ek?dah nak buat mcmane memang tu nama dia,hehe..

Ayen... said...

BENA - itu dah semestinya cik bena,kahkahkah...

Ayen... said...

telor power - memang comel tp isteri orglaa bang,dah ade anak plk tu.....huhu.

Ayen... said...

Papa Mifz - mntak mmg boleh mntak tapi nak dpt tu yang lambatnya,huhu....

Ayen... said...

Papa Razqi - dia mmg cikgu baik bang,kwn ni bkn cikgu tu yg xleh nak marah....hahaha.

whitecappuccino said...

sekali sekali cikgu yg rasmi tak pe laa .. asyik budak je kan??hehe

Ayen... said...

whitecappuccino - hahahaha...yelaa kan asyik budak je skali skale biarlaa cikgu plk.

wan nurul hezrina said...

sian cikgutuh..alah takoer bukan byk brg yg pch

Ayen... said...

wan nurul hezrina - tulaa mmg sian tp nasib x byk yg pecah...