My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Friday, 29 April 2011

Ikut sedap dia je...

Klu ikutkan dialaa yang lambat ckitnya nak ilangkan pelat masa mula2 pandai cakap dulu tapi bila dah pandai dialaa yang loya buruknya. Aku balik tengahari tadi masih beruniform skolah, belum mandi.


Tengah2 aku duk kemas baju yang nak bawak pegi jalan2 esok dia masuk dengan buku kakak masa darjah satu dulu. Katanya adik pinjam jap sebab nak nengok kakak kaler macamana. Sambil dia nengok tu dia duk merepek tak henti2 pasal kakak dia. 


Aku buat tak tau jelaa tapi yang aku takleh tahan sampaikan tergelak tu dia boleh cakap apa korang tau, "apalaa kakak ni cakap dah besar nanti cita2 nak jadi guru ngan jurukamera tapi kaler pun hodoh macam ni"... 


Aku pun sambil tergelak cakaplaa kat dia, amboiii sedap je adik cakap kat kakak yek. Dia kata yelaa cuba abah nengok ni haaa hodoh sangat kakak kaler. Aku malaslaa nak tambah lagi kang makin panjang dia cakap,hehehe...

10 comments:

SITI AISYAH BTE ARIFF said...

hahaha..dia ckp mcm 2 ke kat kakak die??hahaha..bijak2..

a.samad jaafar said...

sabo je laa kakaknya.. hahaha.. anak2 kecil adalah pelawak yg hebat..

AkuAnakMuda... said...

Siti Aisyah - iyeee...memang die ckp gitu,hehe...

AkuAnakMuda... said...

a.samad jaafar - kakaklaa yg slalu mengalahnye sbb die ni mmg loya buruk ckit,huhuhu....

Ena Qalinsya said...

dia bukan pelat r tp ckp cm loghat pekan

AkuAnakMuda... said...

EQ - ye ke,x perasanlaa pulak loghat pekan gitu.....ihiks.

Lina said...

hehe sedap mulut dia jer ek cakap ekeke

AkuAnakMuda... said...

Lina - nampak je pemalu mcm abah die yg ni tpi mulut boleh tahan jugak,kihkihkih....

makdara TERdiva said...

budak2 memang pandai bercakap lagi 1 keistimewaan dorang ni, kalau bercakap mesti jujur :) yg adakalanya apa dia ckp boleh kena kat batang idong sendiri..haha!

AkuAnakMuda... said...

MDT - tulaa pasal kekadang sedap je ckp kat org tp x sedar yg die pun same gitu jgk,hahaha....