My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Thursday, 26 May 2011

Betul salah no 2 janji laku...

Apa yang aku nak cite ni adalah pasal surat kabo kat negara 1Malaysia kita ni.
Memang dah jadi kewajipan pada aku sebelum sampai tempat keje mesti beli surat kabo. Dari dulu sampai baru2 ni harian metrolaa jadi pilihan aku. Tapi sekarang tetiba je aku terpikir yang paper ni asyik duk kluarkan cite yang tak tau sape betul sape salah.


Contohnya arini kluar cite pasal orang ni kata kat orang tu pastu esoknya orang tu balas balik, last2 mintak maaf. Begitulaa aku perhatikan sokmo pun. Selain tu berita pasal khalwat, rogol, bunuh, culik pastu selebihnya iklan2 termasuklaa iklan ubat kuat...ihiks.

Maka sekarang ni aku cuba pulak untuk beli surat kabo kosmo. Murahlaa 50 sen,hehe... Yang ni adalaa jugak cite pasal aktiviti orang kampung ckit2 pastu cite pasal perkembangan semasa kan. Pasal rogol merogol tu ad jugak tapi taklaa banyak sangat.

Kadang2 klu kosmo tak sampai lagi, aku beli jugak surat kabo sinar harian ni. Ok jugaklaa yang ni pun.
 
Dua surat kabo ni memang aku tak penah beli lebih2 lagi utusan malaysia. Sebab???... Terlalu banyak sangat politiknya. Sesama islam kita tapi mu kata kat aku, aku kata kat mu. Tak abih2...
 
Surat kabo omputih ni dulu penah jugak aku beli tapi sekarang dah jarang sangat. Bukan tak reti nak baca cuma nak abihkan satu2 muka surat tu je makan masa ckit,kihkihkih....

Tapi yelaa kan walaupun kadang2 berita yang surat kabo bagi kat kita tak berapa betul jugak faktanya, nak buat mcmana kan dah jadi tabiat membaca maka beli jugaklaa.

2 comments:

makdara TERdiva said...

AG, bukan kosmo tu singgit ke??

Ayen... said...

MDT - memang singgit makdara,maksud AG tu murah 50 sen dr metro sbb metro kan 1.50sen...huhu.