My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Monday, 23 May 2011

Omputih punya cara...

Sebuah wad bersalin di sebuah hospital di Kosice, Slovakia menemui satu kaedah bagi mententeramkan bayi yang baru lahir melalui terapi muzik klasik.
Wad bersalin di hospital itu meletakkan fon kepala di telinga bayi2 supaya mereka mendengar muzik ciptaan Mozart atau Vivaldi sebanyak lima hingga enam kali sehari.
Selain muzik klasik, bunyian hutan semulajadi turut digunakan malah jururawat turut menggunakan kaedah itu untuk menjaga bayi pramatang bagi menstabilkan pernafasan serta mengekalkan denyutan jantung.
* Rasenya klu bagi dengar azan/bacaan Al-Quran lagi bagus kan,ihiks...

10 comments:

~nadyahoney~ said...

biasa la org puteh, nak juga diorg yg paling bagus..

GreenAppleKu.com said...

Kita dengan cara kita. Cara Islam dah elok dah.

adib syazwan said...

macam-macam zaman skunk ni~

Ayen... said...

nadyahoney - die ingat die bagus sgtlaa tu.....

Ayen... said...

GreenAppleKu - setuju,cara islam kita merupakan cara yang terbaik...

Ayen... said...

adib - zaman akhir zaman....hehe.

miloais said...

tak masyuk langsung bagi ornag islam...
hehehehe

makdara TERdiva said...

mat saleh memang kreatif tp kdg2 kekreatifan dorang takleh dipakai..hehe

Ayen... said...

miloais - memang x masyuklaa kan silap2 terpasang kuat mau pecah gegendang telinga baby tu,haha....

Ayen... said...

MDT - kreatif utk org die jelaa....huhu.