My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Wednesday, 18 May 2011

Mintak jauhlaa...

Sambungan pasal sakit jari kaki aku semalam. Masa makan kat kantin tadi, aku tanyalaa beberapa orang member pasal kesakitan yang aku alami ni. Ada yang cakap 'Gout'. Betul ke ni. Aduuhhhh!!!!... Tapi aku cakap kat dieorg yang aku rasa bukan kot(ayat nak sedapkan hati sendiri,huhu...). Dieorg cakap klu sakit kat sendi sahlaa tapi mungkin minor gout.

Ada yang suruh aku pegi klinik/hospital tapi paham2 jelaa aku ni kan, selagi aku boleh tahan sakit tu memang aku tak kan pegi. Sebab???............. 

Takut nak kena ambik darah,kuikuikui... Walau mcmana pun hati aku kuat mengatakan bukan gout dan aku harap betullaa kata hati aku ni,ihiks...

10 comments:

Ieda Al-Habsyi said...

harap takde pape kan.. :)

Ayen... said...

Ieda Al-Habsyi - harap2 gitulaa yek kak,hehe...

makdara TERdiva said...

cegah sebelum parah..baik pegi check..

Ayen... said...

MDT - betullaa tu,insyaallah klu esok luse masih terase sakit lg maka akan pegilaa AG ni ke klinik yang berdekatan.....ihiks.

Lina said...

emmm apalah sangat pegi cek skrg dpd nanti bile dah terlambat baru nak cek dan sakit tu dah parah...ingatkan jer :)

Ayen... said...

Lina - nantilaa i pegi cek,huhuhu...terharulaa plk rasenye sbb x sangke syg jgk u kat i yek,kuang3x.....

syariza09 said...

amik darak ok per,,,mcm kena gigit ngan semut jerr...better gi jumpa doc ok

~nadyahoney~ said...

tuk pengetahuan AAM, klu gout xleh mkn seafood tau!hehehe..tp kene pg cek dulu la, baru tau gout ker tak. n yer gout kt sendi tp berbeza tmpt bergantung pada individu.n kepantangannya jugak bergantung pada individu.paper pun kene cek.ayah sy dulu gout so byk jgk la kene pantang

Ayen... said...

syariza09 - huhuhu.....dari kecik kwn dgr ayat 'mcm kene gigit semut' tu.Insyaallah klu x ilang sakit ni nanti akan kwn pegilaa klinik yek.time kasih...

Ayen... said...

nadyahoney - bab2 pantang makan seafood dah tau tapi bab2 nak pegi cek tulaa yang jd masalahnye,kihkihkih...tp klu dah x tahan nanti kenelaa jgk pegi cek,ihiks...