My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Tuesday, 10 May 2011

Dia curi lagi...

Klu sebelum ni asal tengahari je mesti tepon aku bunyi. Bila bunyi tu aku tau dah mesti anak aku yang ni. Sebabnya dia balik skolah 12.30, sampai je umah menjadi kewajipan anto laporan kat skolah dia pada aku...ihiks.

Tapi sejak akhir2 ni aku perasan dia dah tak tepon lagi. Aku ingatkan dia dah bosan ke apa ke, rupa2nya tepon rosak. Patutlaa... Bila check segala kabel dalam umah ok je sambungannya.

Dua minggu lepas mengadulaa kat orang TM mintak dia datang check. Rupa2nya.... 
Kabel tepon kat depan umah jiran aku kena curi laa. Ish3x.... Lepas dia baiki dan sambung kabel tu maka oklaa semula. Pastu semalam tetiba je aku rasa nak check skali lagi tepon umah aku tu sebab rasanya dah lama pulak tak bunyi2nya.

Dengar je senyap, takde pun bunyi 'tuuuuuuuuuuuuuut'. Pegi nengok, Kabel tu kena curi lagi,grrrrr!!!!!... Kat tempat sama pulak tu. Celaka betul si pencuri itu, menyusahkan orang betullaa...
   

8 comments:

makdara TERdiva said...

dorang yg mencuri kabel ni tak serik2.

miloais said...

guna henpon lah nokkkk...

AkuAnakMuda... said...

MDT - tulaa pasal selagi x keras kejung terganggung kat wayar selagi tulaa x serik2...

AkuAnakMuda... said...

miloais - kwn mmg guna henpon tp mak mertua ngan anak2 kat umah tulaa nokkkk.....hehe.

syariza09 said...

harap2 pencuri x hidup slmt dunia akhirat

storyfromme said...

dornag ni memang mintak kena sambar petir ni.

AkuAnakMuda... said...

syariza09 - gitulaa harapnye bagi dieorg insaf ckit kan...

AkuAnakMuda... said...

storyfromme - dieorg ni x bace paper kot sbb kan dah byk kes2 terbakor kene karen tp buat jgk....