My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Friday, 20 May 2011

Dia ingat dia tu sape...

"Berbekalkan kemeja-T, brosur, buku dan poster seorang paderi bersama rakan2nya tekun memberi amaran ketika berceramah kepada orang ramai di New York bahawa dunia akan kiamat esok.


Menggunakan perkiraan daripada Bible, Manny mendakwa akan berlaku gempa bumi di seluruh dunia pada 21 mei tetapi dia sendiri tak pasti sama ada kejadian itu berlaku serentak atau tidak.


Katanya, dia tak pasti bagaimana 'bencana' itu berlaku atas faktor perbezaan masa sesuatu tempat di seluruh dunia. Mereka juga mendakwa orang ramai mempunyai beberapa jam saja untuk bertaubat"...


Hahahaha.... kepala hotak dia, suka2 dia je nak main ramal2 gitu. Segala kejadian di dunia ni adalah ketentuan Allah swt. Lu sape nak tentukan esok ke lusa ke kiamat... 

8 comments:

miss nina said...

la.... ade jugak orang macam tu.
peramal yang tak boleh dipercayai

SITI AISYAH BTE ARIFF said...

aiyo manny...manyak songeh la lu....lu manusia maaaaa........^_^
lu bukan Allah...

~nadyahoney~ said...

biasa la org kafir ni, nk memesongkan akidah org islam je..pastu biler tak berlaku dia kata la tersalah tafsir pulak

Ayen... said...

miss nina - zaman sekarang ni xde yg pelik,macam2 adaaa......ihiks.

Ayen... said...

siti aisyah - hahahahaha.....itu manny giler punye orang.

Ayen... said...

nadyahoney - org kapir tu dah sahlaa kapir,masalahnye org islam kite pun satu hal jgk kadang2 dah terang2 mende tu x logik dek akal pun boleh terpengaruh jugak.....huhu.

mizz azreen said...

ada je idea diorang kan..kiamat 2012 la..apa la

Ayen... said...

mizz azreen - org2 bodo mcm die bolehlaa die tipu.....huhu.