My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Sunday, 16 October 2011

Apa beza dieorg ngan kiteorg?...

Kali ni aku nak cite pasal bola ckit sebab aku rasa lama dah tak cite pasal bola kan. Tapi yang aku nak cite ni bukan tentang pemain tapi tentang penyokong setia pasukan masing2. Aku ambik contoh klu kat liga luar negara sana, dia punya stadium kebanyakkannya jarak antara tempat duduk penonton dengan padang rapat sangat2, betul tak... 

Klu nak banding stadium kat negara kita ni korang mesti tau kan walau tak penah masuk stadium tapi boleh tengok jugak bila ada siaran langsung kat tv. Punyalaa jauh sebab dijarakkan dengan trek lumba lari. Yang aku pelik tu dalam2 jarak yang jauh tu pun masih ada lagi mercun, botol mineral dan macam2laa yang boleh sampai kat tepi padang.

Bila aku nengok siaran langsung kat tv perlawanan luar negara sana, nak marah mcmane skalipun kat pemain pasukan lawan aku tak penah lagi nengok penyokong dieorg sampai baling benda dalam padang. Nak kata takde langsung tipulaa kan tapi takdelaa sampai setiap kali perlawanan, setuju?...

So sekarang ni apa yang membezakan antara penyokong dia dengan penyokong kita?.. Tak samakah kawalan keselamatan kat pintu masuk stadium dia dengan stadium kita?.. Sapa boleh jawab....

2 comments:

Gen2Merah said...

itu lah kan.. Penyokong2 liga EPL adalah professional... mampu kawal emosi..

tapi at least penyokong2 di Liga negara kita taklah seganas seperti di Liga Argentina kan.. siap tikam menikam lagi... uishhh

Ayen... said...

Gen2Merah - betullaa tu,kita harap xkan adalaa kejadian yg x diingini seperti tu jd kat tempat kita...