My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Thursday, 27 October 2011

Klu korang,korang jawab apa...

Sekarang ni kan baik dalam tv ke surat kabo ke memang tak sah klu tak kluar berita pasal rogol. So baru2 ni anak sulung aku adalaa tanya, rogol tu apa ibu?.. Abah, rogol tu apa?.. Ibu dia adalaa jugak jawapannya, orang lelaki buat jahat kat orang pompuan.

Budak2 klu jawab gitu manalaa dia puas hati kan. Tak puas hati ngan jawapan ibu dia tanya pulak kat aku. Kena kat aku langsung tak reti nak jawab apa. Dalam hati aku klu aku jawab diperkosa kang lagilaa dia tak paham. Last2 ermmm...ermmm... sampai ke sudah duk ermmm gitu je,huhuhu...

Kakak ni lagi tak dapat jawapan lagilaa dia duk cbuk tanya. Ibu dia dah takde jawapan, aku pulak lagilaa tak reti nak jawab apa. Takkan laa nak kabo betul2, orang lelaki tu masukkan anu dia kat anu pompuan tu apa sume kan. Ish... tak sampai hatilaa aku nak kabo gitu lagipun klu kabo gitu kang mesti lagi bertambah banyak soklan lain yang timbul.

Akhirnya aku kabo nantilaa tunggu kakak dah beso nanti kakak akan faham. Kat skolah nanti pun insyaallah kakak akan belajar jugak bab2 yang berkaitan dengan tu. Klu korang agak2nya apalaa jawapan korang bila anak2 tanya soklan gitu yek...

4 comments:

BENA said...

heeee , kite pun tak tahu nak jawab ape . tapi de satu blog sape bena bace. dia bagitahu strek jek kat anak dia . sebab bia paham dari awal2 . huhuh~

Ayen... said...

BENA - betullaa tu bia dari awal tapi klu dah darjah 5/6 oklaa jugak,ni baru darjah 2.....huhu.

ikatankasihku said...

memang susah, tapi kene jugak terangkan pd mereka 1 hari nanti..

Ayen... said...

ikatankasihku - suatu hari nanti xpelaa,yg jd x tergamaknya tu skrg ni......ihiks.