My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Monday, 17 October 2011

Tulaa ikut lagi rapat2...

Selalunya lepas ambik anak balik skolah aku bawak dia kat skolah aku dulu tapi arini sebab dia kabo sakit perut so kesian kat dia aku terus anto balik umah. On de way pegi keje semula adalaa sebuah van tu potong aku.

Sebelum dia potong tu aku dengar dia bunyikan hon dan aku tau dia bukan bunyikan kat aku. Mungkin kat member dia kot sebab masa dia potong aku tu aku nengok dia duk tengah suka ngan member dia dalam van tu.

Dahlaa duk suka berdua kat dalam van pastu bawak punyalaa laju, rapat pulak ikut keta kat depan dia. Dalam hati aku, mengada betul dua orang ni. Tak lama lepas tu sampai je kat jambatan yang berbukit ckit kat depan aku nengok jalan tetiba sesak.

Sampai dekat aku nengok van tadi tu dah sondol belakang iswara sorang pompuan,kahkahkahkah... Jahat betul aku ni kan orang dah xciden aku boleh gelak. Sebenonya bukan nak gelak sangat tapi bila teringat masa dieorg duk suka sebelum tu dengan muka kesian masa kejadian tu memang berbeza sangat2,ihiks...

Tulaa lain kali jangan bergalak sangat masa memandu. Tumpukan pada pemanduan dan lagi satu janganlaa follow rapat sangat keta kat depan sebab kan pepatah ada kata malang tak berbau. Ingatan ni aku tujukan buat diri aku sendiri dan jugak korang semua ok. Sama2laa kita berhati2 dijalan raya, ingatlaa orang tersayang...
Published with Blogger-droid v1.7.4

4 comments:

Gen2Merah said...

ahahahaha.. padan muka..
sama kes, kami pun pernah kena macam tu.. ada kereta wira ikut rapat ngan kami dari belakang... tiba2 Lori depan kami brek mengejut, kami pun brek laa..

Then wira belakang yang follow rapat terus hentam belakang kereta kami..

Salah tetap salah. Orang belakang yang melanggar konfom salah

Ayen... said...

Gen2Merah - hahaha...baru dia tau kan.biasanya klu ikut terlalu rapat,kita lalai ckit je mesti akan berdentum punya....ihiks.

Papa Mifz said...

x pasal2 kete org lain jd mangsa kan...

Ayen... said...

Papa Mifz - tulaa pasal klu bawak gitu melingkup sorang2 xpe,ni org lain yg bawak elok2 terbabit sama...