My photo
Mencoret sekadar apa yang dirasakan perlu...

Rakan2 siber...

Saturday, 1 October 2011

Tau pun takut kena saman...

Pagi tadi bibik mintak tolong aku pegi beli barang. Aku pun pegilaa kat kedai depan sekejap. Biasalaa kan klu taman perumahan ni dah semestinya parking kena bayor. Tengah masing2 duk asyik membeli tetiba tuan kedai menjerit 'parking dah sampai'....

Masing2 yang duk dalam kedai tu termasuklaa aku ni terus lari pegi kat keta. Buat2 idupkan enjin ketalaa konon2nya,haha... Padahal saman parking tu rm5 je tapi yelaa dari bagi kat dieorg baik kita beli makanan untuk anak2 kita kan dengan rm5 tu. Ada jugak faedahnya...

Lagipun kiteorg yang pegi kedai tu bukannya lama sangat pun. So tak berbaloi rasanya parking tak sampai 5 minit tetiba kena saman. Lepas dieorg pegi barulaa aku masuk semula dalam kedai untuk bayor barang yang aku beli tu. Apa2 pun time kasih tuan kedai sebab 'menjerit' bagitau, klu tak memang dah kena saman aku tadi...ihiks.

6 comments:

akmal said...

baik betul tuan kedai tu...sy pernah kena saman trafik 150 tu, duit melayang cam tu jer..

delarocha said...

nasib baik :-)

pena rozie said...

Memang betul... Tak berbaloi langsung.

Ayen... said...

akmal - ye memang dia baik orgnya.rm150 awk kena?terasa ruginya kan,huhu...

Ayen... said...

delarocha - sgt2 bernasib baik sbb masa kwn kluar tu dieorg dah dekat.....ihiks.

Ayen... said...

pena rozie - klu tau x berbaloi sama2laa kita berhati2 pasni ye kak,hehe...